Додаткові позначення

Додаткові позначення підшипників за ISO (умовне позначення за міжнародними стандартами)

Знаки додаткових позначень (суфікси) у системі ISO зазвичай проставляють праворуч від базового позначення.

Позначення підшипників відповідно до міжнародної системи містить цифрові та літерні значення (як у базових, так і у додаткових позначеннях).

Наприклад:

1) 6205 2RS

Базове позначення:

  • 62 –серія підшипника (кульковий радіальний);
  • 05-розмір (діаметр отвору).

Додаткове позначення:

  • 2RS - позначення гумового ущільнення з двох сторін.

2) N 220 MB

Базове позначення:

  • N – серія підшипника (однорядні радіальні роликопідшипники з циліндричними роликами);
  • 220 розмір (діаметр отвору).

Додаткове позначення:

  • MB – позначення механічно обробленого латунного сепаратора, центрованого по внутрішньому кільцю.

Наведені нижче поширені додаткові позначення, які можуть відображатися одним або комбінацією з декількох знаків:

  • C1, C2, N, C 3, C4, C5 – позначення групи радіального зазору підшипника (цифри розташовані до нормального зазору (N) вказують на зазор менше нормального, після N – більше нормального).
  • P6, P5, P4, Р2 – позначення класу точності підшипника (зазначено в порядку зростання класу точності від низького до високого).
  • Q05, Q6, Q5, Q6 – позначення рівня вібрації підшипника (чим менше цифрове позначення, тим менший рівень вібрації).
  • S0, S1, S2, S3, S4 – позначення рівня робочої температури підшипника (чим вище цифрове позначення, тим вища робоча температура).

Позначення деталей підшипника:

  • J– позначення штампований сепаратор зі сталевого листа.
  • M – позначення механічно обробленого сепаратора з латуні.
  • MA – механічно оброблений латунний сепаратор, центрований по зовнішньому кільцю.
  • MB – механічно оброблений латунний сепаратор, центрований по внутрішньому кільцю.
  • A, B, C, D, E – позначення  змін або модифікацій внутрішньої конструкції підшипника за незмінних основних розмірів. Як правило, значення літери прив'язане до певного підшипника або серії підшипника.
  • K – позначення конічного внутрішнього отвору.
  • N – позначення канавки під стопорне кільце на зовнішньому кільці підшипника.
  • RS, 2RS, RS1, 2 RS1 – позначення контактного армованого або неармованого ущільнення з поліуретану або гуми (з одного або з двох сторін (цифра 2))
  • Z, ZR, ZZ, 2Z – позначення захисної шайби з листової сталі (з однієї або двох сторін (цифра 2 або подвійна ZZ))
  • W – позначення радіального шарикопідшипника з нержавіючої сталі.
  • W20– три мастильні отвори у зовнішньому кільці.
  • W26– шість мастильних отворів у внутрішньому кільці.
  • W33– позначення наявності кільцевої канавки  та трьох отворів для змащування у зовнішньому кільці підшипника.

Позначення спарених підшипників за різними схемами:

  • DB– два однорядні радіальні шарикопідшипники , однорядні радіально-упорні шарикопідшипники або однорядні конічні роликопідшипники, спарені за О-подібною схемою.
  • DF – два однорядні радіальні шарикопідшипники, однорядні радіально-упорні шарикопідшипники або однорядні конічні роликопідшипники, спарені за Х-подібною схемою.
  • DG– два однорядні радіально-упорні шарикопідшипники, придатні для монтажу за будь-якою схемою (О-образно, Х-образно або тандемом).
  • DT – два однорядні радіальні шарикопідшипники, однорядні радіально-упорні шарикопідшипники або однорядні конічні роликопідшипники, спарені для монтажу за схемою тандем.

У деяких випадках різними виробниками можуть застосовуватися позначення, які відрізняються від загальноприйнятих. У таких випадках необхідно дивитися розшифровку позначень каталогу конкретного виробника.

Додаткові позначення підшипників за ГОСТ (умовне позначення за стандартами України)

Знаки, що позначають додаткові вимоги, проставляють праворуч та ліворуч від основного позначення підшипника.

Зліва від основного позначення проставляють знаки, що визначають клас точності, групу радіального зазору (розташовують знаки праворуч наліво в порядку перерахування та відокремлюють від основного позначення знаком тире) Наприклад: 70-180306, де 180306 – основне позначення, 0 – клас точності, 7 – радіальний зазор підшипника.

0, 1, 2, 3…9, Н – позначення групи радіального зазору підшипників.

8, 0, 6, 5, 4, 2– позначення класу точності підшипників (зазначено в порядку зростання класу точності від низького до високого).

Справа від основного позначення проставляють знаки, що визначають матеріали деталей, конструктивні зміни, мастило, вимоги щодо рівня вібрації та спеціальні технічні вимоги в наступній послідовності після основного позначення підшипника (наприклад 180210АС17, де 180210 - основне позначення, А - позначення підшипника підвищеної вантажопідйомності, С17 - позначення виду мастила або 3612Н, де 3612 - радіального сферичного з кільцевою проточкою та отвором для змащування):

  • А – позначення підшипника підвищеної вантажопідйомності;
  • Н– позначення конструкції підшипника:
    • радіального роликового сферичного з кільцевою проточкою   отвором для мастила за ГОСТ 2721, ГОСТ 24696 та ГОСТ 24850;
    • радіального роликового з короткими циліндричними роликами без внутрішнього або зовнішнього кілець за ГОСТ 5377;
    • упорного кулькового одинарного та подвійного з розміром діаметра отвору вільного кільця, що відповідає міжнародному стандарту ГОСТ 7872.
  • Матеріал деталей підшипника (цифри вказують на наступні виконання):
    • Л, Л1… – сепаратор із латуні;
    • Е, Е1… – сепаратор із пластичних матеріалів;
    • Б, Б1… – сепаратор із бронзи;
    • Д, Д1… – сепаратор із алюмінієвих сплавів;
    • Г, Г1… – Сепаратор масивний із чорних металів (чавун, сталь, феромагнітні сплави та ін.);
    • Ю, Ю1… – кільця та тіла кочення підшипника зроблені з нержавіючої сталі;
    • Н, Н1… – кільця та тіла кочення підшипників виготовлені з модифікованої жароміцної сталі (крім випадків, коли буквою «Н» позначені особливості конструкції підшипників, див. вище);
    • Р, Р1… – кільця та тіла кочення підшипників виготовлені з теплостійкої сталі;
    • Х, Х1… – кільця і ​​тіла кочення підшипників виготовлені їх сталі, що цементуються;
    • Е, Е1… – деталі підшипників зі сталі марки ШХ зі спеціальними присадками (ванадій, кобальт та ін.);
    • Я, Я1… – деталі підшипників, виготовлені з матеріалів, що рідко застосовуються (твердих сплавів, кераміки, скла та ін.).
  • К, К1… – позначення конструктивних змін. Для роликових циліндричних підшипників «К» означає сталевий штампований сепаратор;
  • М, М1… – позначення модифікованого контакту зі змінами (застосовується лише для роликових циліндричних підшипників);
  • У, У1… –  позначення спеціальних вимог (загострені вимоги щодо шорсткості, точності обертання і т.д,);
  • Т, Т1…Т4– позначення спеціальних вимог до температури відпуску деталей підшипника (160, 180, 200, 250, 300 0З  відповідно);
  • С, С1…С27 – позначення видів мастильних матеріалів (застосовується для підшипників закритого типу);
  • Ш, Ш1…Ш5 – позначення рівня вібрації підшипників (зі зростанням цифрового позначення величина рівня вібрації зменшується).
google-site-verification: googlef0e03616bc2a678d.html